Κυριακή 25 Μαΐου 2014

Η γενιά Ζ

Η γενιά Ζ






Ήδη έχουν γραφτεί αρκετά και έχουν οργανωθεί διάφορα συνέδρια και έρευνες για τη γενιά Υ. Στο συνέδριο όμως Enterprise Mobility, ο ομιλητής κ. Chris Rae, Vice President των λύσεων Mobility της εταιρίας CA Technologies, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά της γενιάς Ζ. Είναι η γενιά που θα διαδεχθεί τη γενιά Υ, ενώ ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί οι χρονολογίες γέννησης των εκπροσώπων της. Σε γενικές γραμμές, στη γενιά Ζ ανήκουν όσοι γεννήθηκαν στα μέσα ή στο τέλος της δεκαετίας του 1990. Άλλοι μετακινούν τη χρονολογία γέννησης μετά το 2000 και φτάνει μέχρι σήμερα.

Ας συνοψίσουμε όμως, τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς, όπως τα παρουσίασε ο κ. Zae:
  • Η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους. Δεν μπορούν να την φανταστούν χωρίς την ψηφιακή τεχνολογία (ακριβώς όπως δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα).
  • Σε αυτό το πλαίσιο, αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας τους είναι τα social media και το instant messaging σε όλες τις μορφές του (π.χ.. SkypeHangoutsFacebookMessengerViberWhatsApp κτλ). Όμως, δε χρησιμοποιούν το email στην επικοινωνία τους.
  • Οι «φίλοι» τους στα social media ξεπερνούν τις 2.000. Ενδιαφέρον στοιχείο, διότι  oάνθρωπος είναι φτιαγμένος να επικοινωνεί με 150 άτομα το πολύ. 
  • Αποφεύγουν συζητήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, δηλαδή με τον άλλο να βρίσκεται στο ίδιο δωμάτιο. Είναι κάτι που το βαριούνται και φαίνεται ότι δεν αναπτύσσουν ικανότητες για τέτοιας μορφής επικοινωνίας, ακριβώς λόγω της υπερβολικής χρήσης instant messaging.
  • Δεν έχουν καμία αίσθηση της ιδιωτικότητας και της εμπιστευτικότητας, δηλαδή ότι κάποιες πληροφορίες είναι προσωπικές και δεν ανακοινώνονται.
  • Χρησιμοποιούν τουλάχιστον τέσσερις συσκευές.
  • Τους ενδιαφέρουν πάρα πολύ οι εφαρμογές.

Πώς θα επηρεάσουν αυτά τα χαρακτηριστικά τη σχέση της γενιάς Ζ με το εργασιακό περιβάλλον; Ο κύριος Rae εντοπίζει δύο σημεία, στα οποία θα υπάρξει σύγκρουση:
    1. Για τις επιχειρήσεις, έχει τεράστια σημασία η εμπιστευτικότητα. Όπως αναφέρθηκε όμως, η γενιά Ζ δεν την κατανοεί.
    2. Οι συναντήσεις και τα επαγγελματικά ραντεβού πρόσωπο με πρόσωπο επίσης θα αποτελέσουν σημείο συζήτησης μεταξύ των εργοδοτών και της επόμενης γενιάς εργαζομένων.
 
Ελένη Ροκά
Διευθύντρια Marketing
Skywalker.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου