Βρες σε αυτό το άρθρο 76 τριάδες δηλώσεων εργασιακής συμπεριφοράς βασισμένες στο Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του ν.4940/2022. Εξασκήσου όπως ακριβώς θα εξεταστείς στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 1Γ/2025 και προετοιμάσου προκειμένου να επιτύχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς, αποδεικνύοντας ότι διαθέτεις τις δεξιότητες που απαιτεί ο σύγχρονος δημόσιος τομέας.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΑΣΕΠ για το ερωτηματολόγιο Εργασιακών Συμπεριφορών, θα παρουσιαστούν εβδομήντα έξι (76) τριάδες συμπεριφορικών δηλώσεων και οι υποψήφιοι θα κληθούν να επιλέξουν για κάθε τριάδα, ποια από τις δηλώσεις τους αντιπροσωπεύει περισσότερο.
Έπειτα, θα επιλέξουν ποια από τις δύο (2) δηλώσεις, που απέμειναν τους αντιπροσωπεύει περισσότερο. Κατά αυτόν τον τρόπο οι υποψήφιοι θα κληθούν να ιεραρχήσουν την κάθε τριάδα δηλώσεων με βάση το πόσο αντιπροσωπευτική είναι για εκείνους.
Σε αυτό το είδος ερωτηματολογίων δεν υπάρχουν σωστές ή λανθασμένες απαντήσεις. Ωστόσο, από τον τρόπο ιεράρχησης και των εβδομήντα έξι (76) τριάδων δηλώσεων προκύπτει η διακρίβωση των εννέα (9) ως άνω δεξιοτήτων του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων, καθώς και συγκεκριμένη βαθμολογία για κάθε μία από αυτές, η οποία υποδεικνύει τον βαθμό στον οποίο οι εργασιακές συμπεριφορές του υποψηφίου συνάδουν με τις εργασιακές συμπεριφορές που σχετίζονται με την κάθε δεξιότητα του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων. Από τον μέσο όρο των εννέα (9) αυτών επιμέρους βαθμολογιών θα προκύψει ένας συνολικός ατομικός βαθμός προσαρμογής κάθε υποψηφίου στο επιθυμητό σύνολο συμπεριφορών, που έχει οριστεί για τον Δημόσιο Τομέα.
Το ερωτηματολόγιο αυτό του ΑΣΕΠ βασίστηκε στο ερωτηματολόγιο προσωπικότητας (OPQ32) της SHL, το οποίο είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται ευρέως από οργανισμούς σε όλο τον κόσμο για την αξιολόγηση των υποψηφίων και των εργαζομένων, απεικονίζει 32 συμπεριφορικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την επίδοση στο εργασιακό περιβάλλον. Το OPQ32 παρέχει μια αντιπροσωπευτική «εικόνα» του κατά πόσο ένα άτομο θα ταιριάξει στο εργασιακό του περιβάλλον, πώς θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της θέσης εργασίας. Πέρυσι μόνο, το OPQ32 χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση > 6.000.000 υποψηφίων από 2.391 εταιρείες σε 61 χώρες.
Παραδείγματα δηλώσεων που μπορεί να συναντήσει κανείς στο OPQ32 περιλαμβάνουν:
«Συνήθως επιλύω συγκρούσεις ακούγοντας όλες τις πλευρές πριν πάρω απόφαση»
«Πιστεύω ότι η θετική στάση μπορεί να επηρεάσει την απόδοση στην εργασία»
«Όταν ακούω για νέες τεχνολογίες που μπορούν να βελτιώσουν τη δουλειά μου, τις εξετάζω»
Αυτές οι δηλώσεις αξιολογούν χαρακτηριστικά όπως η αναλυτική σκέψη, η αισιοδοξία και η προσαρμοστικότητα.
Κάτι παρόμοιο έχει και ο ΑΣΕΠ, μια παραλλαγή αυτών αλλά όχι με 32 χαρακτηριστικά αλλά με χαρακτηριστικά από τις 9 δεξιότητες. Θα αξιολογηθείτε με τη χρήση του Συστήματος Ηλεκτρονικής Αξιολόγησης της SHL.
Πως υπολογίζεται ο βαθμός του κάθε υποψηφίου;
1. Κάθε δήλωση συνδέεται με μία ή περισσότερες δεξιότητες:
Π.χ. «αναλαμβάνω την πρωτοβουλία όταν δεν υπάρχει καθοδήγηση» ? σχετίζεται με ηγεσία
2. Ο τρόπος ιεράρχησης (π.χ. σε τριάδες) αντιστοιχεί σε βαθμούς προτίμησης ? η 1η επιλογή παίρνει την υψηλότερη βαθμολογία (π.χ. 2 πόντους), η 2η λιγότερους (π.χ. 1 πόντο), η 3η μηδέν (0 πόντους)
3. Το σύστημα μετρά πόσες φορές κάθε δεξιότητα «προτιμήθηκε» ? κάθε δεξιότητα συνδέεται με πολλές δηλώσεις, αν επιλέγεις συχνά δηλώσεις που σχετίζονται με «συνεργασία» τότε η δεξιότητα «ομαδικότητα» θα έχει υψηλό σκορ
4. Οι βαθμοί κανονικοποιούνται σε σταθμισμένες κλίμακες ? το σύστημα υπολογίζει τον μέσο όρο πόντων ανά δεξιότητα, το συγκρίνει με το ιδανικό προφίλ, εν προκειμένω του δημοσίου υπαλλήλου και σου δίνει ποσοστά σύγκλισης ή απόκλισης
5. Δημιουργείται το προφίλ σου ? κάθε δεξιότητα λαμβάνει μια τελική βαθμολογία (συνήθως από 1 έως 10 ή ποσοστιαία π.χ. 78%), συχνά εμφανίζεται με χρωματικό δείκτη (π.χ. πράσινο = δυνατό σημείο, κίτρινο = μέσο, κόκκινο = χαμηλό)
Παράδειγμα Υπολογισμού:
Έστω ότι μια δεξιότητα (π.χ. «Ομαδικότητα») σχετίζεται με 12 δηλώσεις στο τεστ. Αν η μέγιστη βαθμολογία για αυτές τις 12 δηλώσεις ήταν 24 (αν διάλεγες πάντα αυτές πρώτα δηλαδή 2 πόντους*12 δηλώσεις=24) και είχες βαθμολογηθεί με 15 πόντους, τότε: ποσοστό σύγκλισης = 15/24 = 62,5%. Αυτό σημαίνει πως η «Ομαδικότητα» είναι μέτρια ανεπτυγμένη στο προφίλ σου, σε σχέση με το ιδανικό πρότυπο που έχει θέσει το ΑΣΕΠ.
Πάμε τώρα να ξεκινήσουμε την προσομοίωση 76 τριάδων δηλώσεων εργασιακής συμπεριφοράς, όπως προβλέπεται στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ και με τη λογική OPQ32 αλλά και με γνώμονα τις 9 δεξιότητες του ν.4940/2022. Πρόκειται για ενδεικτικές τριάδες οι οποίες θα βοηθήσουν στην εξάσκησή σας και να θυμάστε ότι τα τεστ αυτά εργασιακής συμπεριφοράς υπάρχουν πολλά χρόνια στην αγορά εργασίας και δίνουν αξιόπιστα αποτελέσματα στους εκάστοτε εργοδότες.
ΤΡΙΑΔΑ 1
Α. Σκέφτομαι μακροπρόθεσμα
Β. Παραμένω ευγενικός ακόμα και όταν οι άλλοι είναι αγενείς μαζί μου
Γ. Διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου ανάλογα με τη συγκεκριμένη περίσταση στην οποία βρίσκομαι
ΤΡΙΑΔΑ 2
Α. Σέβομαι τις διαφορετικές απόψεις των άλλων
Β. Μοιράζομαι τις γνώσεις μου με άλλους
Γ. Τηρώ τις προθεσμίες
ΤΡΙΑΔΑ 3
Α. Ακούω με προσοχή όταν οι άλλοι μιλούν
Β. Κάνω προτάσεις για τη βελτίωση των διαδικασιών
Γ. Τηρώ τους κανόνες ανεξαρτήτως προσωπικού συμφέροντος
ΤΡΙΑΔΑ 4
Α. Ζητώ ανατροφοδότηση για να βελτιωθώ
Β. Παίρνω αποφάσεις ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις
Γ. Φροντίζω να τηρώ τις δεσμεύσεις μου
ΤΡΙΑΔΑ 5
Α. Συνεργάζομαι εύκολα με διαφορετικούς ανθρώπους
Β. Ακολουθώ προσεχτικά τις οδηγίες
Γ. Μπορώ να αλλάξω γνώμη όταν παρουσιαστούν νέα δεδομένα
ΤΡΙΑΔΑ 6
Α. Φροντίζω οι αποφάσεις μου να είναι τεκμηριωμένες
Β. Συχνά βοηθώ συναδέλφους που χρειάζονται υποστήριξη
Γ. Θέτω ρεαλιστικούς στόχους
ΤΡΙΑΔΑ 7
Α. Αντιμετωπίζω με ευελιξία αλλαγές και νέες απαιτήσεις
Β. Ενθαρρύνω τους άλλους να πετυχαίνουν τους στόχους τους
Γ. Εστιάζω στο να φέρω εις πέρας την εργασία μου αποτελεσματικά
ΤΡΙΑΔΑ 8
Α. Ερευνώ εναλλακτικές λύσεις πριν πάρω απόφαση
Β. Αναγνωρίζω τις ευκαιρίες για μάθηση
Γ. Δρω πάντα με βάση τον σεβασμό και τις αξίες
ΤΡΙΑΔΑ 9
Α. Εργάζομαι καλά υπό πίεση
Β. Μοιράζομαι την εμπειρία μου με άλλους
Γ. Παίρνω πρωτοβουλίες χωρίς να μου ζητηθεί
ΤΡΙΑΔΑ 10
Α. Σκέφτομαι δημιουργικά όταν αντιμετωπίζω δυσκολίες
Β. Συμμετέχω ενεργά στις συναντήσεις ομάδας
Γ. Οργανώνω καλά τον χρόνο και τις προτεραιότητές μου
ΤΡΙΑΔΑ 11
Α. Αξιοποιώ την εμπειρία μου για να υποστηρίξω αποφάσεις
Β. Αναγνωρίζω και διορθώνω τα λάθη μου
Γ. Συμβάλλω στην αρμονική συνεργασία της ομάδας
ΤΡΙΑΔΑ 12
Α. Θέτω ξεκάθαρους στόχους πριν ξεκινήσω εργασία
Β. Διατηρώ θετική στάση όταν προκύπτουν δυσκολίες
Γ. Παρακινώ τους άλλους να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους
ΤΡΙΑΔΑ 13
Α. Δίνω έμφαση στην ποιότητα της δουλειάς μου
Β. Λειτουργώ με ακεραιότητα ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις
Γ. Συνεργάζομαι για την επίτευξη κοινών στόχων
ΤΡΙΑΔΑ 14
Α. Διατυπώνω σαφείς και τεκμηριωμένες απόψεις
Β. Αναγνωρίζω τις ανάγκες των πολιτών
Γ. Δοκιμάζω καινοτόμες προσεγγίσεις στη δουλειά μου
ΤΡΙΑΔΑ 15
Α. Τηρώ τις διαδικασίες που ορίζει ο οργανισμός
Β. Χειρίζομαι ευαίσθητες πληροφορίες με διακριτικότητα
Γ. Υποστηρίζω τους συναδέλφους σε περιόδους φόρτου
ΤΡΙΑΔΑ 16
Α. Θέτω χρονικά όρια σε έργα και τα τηρώ
Β. Εκφράζω ανοιχτά τις ιδέες και τις ανησυχίες μου
Γ. Αναζητώ τρόπους για να γίνω πιο αποτελεσματικός
ΤΡΙΑΔΑ 17
Α. Δείχνω σεβασμό σε όλες τις κοινωνικές και πολιτισμικές ομάδες
Β. Βοηθώ τους νέους συναδέλφους να ενταχθούν στην ομάδα
Γ. Είμαι ανοιχτός στη μάθηση και στην ανατροφοδότηση
ΤΡΙΑΔΑ 18
Α. Αναλαμβάνω καθήκοντα που δεν είναι στην άμεση ευθύνη μου
Β. Ανταποκρίνομαι γρήγορα σε μεταβαλλόμενες καταστάσεις
Γ. Κάνω χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της εργασίας
ΤΡΙΑΔΑ 19
Α. Αναζητώ τρόπους για να μειωθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης εργασιών
Β. Συμμετέχω στη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες
Γ. Ενημερώνομαι συστηματικά για εξελίξεις στον τομέα μου
ΤΡΙΑΔΑ 20
Α. Παρουσιάζω με σαφήνεια και πειστικότητα τις ιδέες μου
Β. Οργανώνω τα καθήκοντα μου σύμφωνα με τις προτεραιότητες
Γ. Αντιμετωπίζω τις προκλήσεις με δημιουργικότητα
ΤΡΙΑΔΑ 21
Α. Συμβάλλω ενεργά στη δημιουργία θετικού κλίματος στην ομάδα
Β. Εντοπίζω γρήγορα τις ανάγκες του πολίτη και προτείνω λύσεις
Γ. Διατηρώ υψηλά πρότυπα δεοντολογίας και επαγγελματικής συμπεριφοράς
ΤΡΙΑΔΑ 22
Α. Οργανώνω την εργασία μου ώστε να τηρείται πάντα το χρονοδιάγραμμα
Β. Αναλαμβάνω πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των διαδικασιών
Γ. Επιδιώκω την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών με συναδέλφους
ΤΡΙΑΔΑ 23
Α. Ανταποκρίνομαι με ευελιξία στις απρόβλεπτες αλλαγές
Β. Παρακινώ τους άλλους να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό
Γ. Εστιάζω σε πρακτικές και αποδοτικές λύσεις προβλημάτων
ΤΡΙΑΔΑ 24
Α. Διασφαλίζω ότι όλοι στην ομάδα νιώθουν σεβαστοί και ισότιμοι
Β. Τηρώ πιστά τις προθεσμίες που μου έχουν τεθεί
Γ. Προσαρμόζω τη στρατηγική μου ανάλογα με την αντίδραση των πολιτών
ΤΡΙΑΔΑ 25
Α. Αναλύω δεδομένα πριν καταλήξω σε συμπεράσματα
Β. Επιδιώκω τη συνεχή επαγγελματική εξέλιξη
Γ. Παραμένω ήρεμος και ευγενικός σε καταστάσεις έντασης
ΤΡΙΑΔΑ 26
Α. Ενθαρρύνω τη συνεργασία ανάμεσα σε διαφορετικά τμήματα
Β. Εκτελώ τις αρμοδιότητές μου με συνέπεια και διαφάνεια
Γ. Προγραμματίζω τις δραστηριότητές μου βάσει προτεραιοτήτων
ΤΡΙΑΔΑ 27
Α. Θέτω ρεαλιστικούς στόχους και εργάζομαι συστηματικά για να τους πετύχω
Β. Συμμετέχω ενεργά στην επίλυση θεμάτων που αφορούν πολίτες
Γ. Αναγνωρίζω τη συμβολή των άλλων στη συλλογιστική επιτυχία
ΤΡΙΑΔΑ 28
Α. Αναλαμβάνω υπόψη μου διαφορετικές οπτικές πριν πάρω απόφαση
Β. Εμπνέω εμπιστοσύνη στους συναδέλφους μου
Γ. Χρησιμοποιώ σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες στη δουλειά μου
ΤΡΙΑΔΑ 29
Α. Αντιμετωπίζω με δημιουργικότητα τα λειτουργικά προβλήματα
Β. Συνεργάζομαι με ενσυναίσθηση και κατανόηση
Γ. Ανταποκρίνομαι με υπευθυνότητα στις υποχρεώσεις μου
ΤΡΙΑΔΑ 30
Α. Ρυθμίζω την εργασία μου με βάση τις αλλαγές στον προγραμματισμό
Β. Θέτω σαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις όταν ηγούμαι ομάδας
Γ. Παρέχω πληροφορίες με σαφήνεια και ακρίβεια
ΤΡΙΑΔΑ 31
Α. Αντιμετωπίζω τα εμπόδια με πείσμα και επιμονή
Β. Συμβάλλω στην εξεύρεση λύσεων μέσω δημιουργικού διαλόγου
Γ. Υποστηρίζω τους συναδέλφους μου σε απαιτητικές περιόδους
ΤΡΙΑΔΑ 32
Α. Τηρώ με συνέπεια τις δεοντολογικές αρχές της υπηρεσίας μου
Β. Χειρίζομαι δύσκολες καταστάσεις δίχως να αποθαρρύνομαι
Γ. Παρακινώ τους άλλους μέσα από το δικό μου παράδειγμα
ΤΡΙΑΔΑ 33
Α. Κατανέμω τον χρόνο μου με τρόπο ώστε να είμαι αποτελεσματικός
Β. Αφουγκράζομαι ενεργά τις ανάγκες τις ανάγκες και απόψεις των πολιτών
Γ. Συμβάλλω στο χτίσιμο εμπιστοσύνης στην ομάδα
ΤΡΙΑΔΑ 34
Α. Παρουσιάζω εναλλακτικές προσεγγίσεις σε προβλήματα
Β. Διαχειρίζομαι καλά τον φόρτο εργασίας ακόμα και υπό πίεση
Γ. Ενισχύω τη γνώση και δεξιότητες των άλλων μέσω mentoring
ΤΡΙΑΔΑ 35
Α. Θέτω προτεραιότητες και εργάζομαι μεθοδικά
Β. Διατηρώ επαγγελματική στάση ακόμα και σε προκλήσεις
Γ. Συμμετέχω με ενθουσιασμό σε ομαδικές εργασίες
ΤΡΙΑΔΑ 36
Α. Υιοθετώ νέες πρακτικές όταν οι συνθήκες αλλάζουν
Β. Προτείνω λύσεις που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του πολίτη
Γ. Δίνω ανατροφοδότηση με στόχο τη βελτίωση της ομάδας
ΤΡΙΑΔΑ 37
Α. Λαμβάνω πρωτοβουλίες για να ενισχυθεί η καινοτομία
Β. Παραμένω συνεπής στις αξίες και στις δεσμεύσεις μου
Γ. Συμβάλλω στην αποτελεσματική οργάνωση των έργων
ΤΡΙΑΔΑ 38
Α. Αναγνωρίζω πότε χρειάζεται να ζητήσω βοήθεια
Β. Εργάζομαι με ακρίβεια και προσοχή στις λεπτομέρειες
Γ. Προσαρμόζω τη στρατηγική μου σε νέες πολιτικές
ΤΡΙΑΔΑ 39
Α. Συμβάλλω σε δράσεις διάχυσης γνώσης στο τμήμα μου
Β. Υποστηρίζω την ομαδική λήψη αποφάσεων
Γ. Εξετάζω εναλλακτικά σενάρια πριν καταλήξω σε απόφαση
ΤΡΙΑΔΑ 40
Α. Τηρώ εμπιστευτικότητα σε ευαίσθητα θέματα
Β. Θέτω υψηλά πρότυπα απόδοσης για τον εαυτό μου
Γ. Υποδέχομαι κάθε πολίτη με διάθεση εξυπηρέτησης
ΤΡΙΑΔΑ 41
Α. Καταβάλλω προσπάθεια να εξηγήσω με σαφήνεια τις διαδικασίες στους πολίτες
Β. Αναζητώ διαρκώς νέες γνώσεις για να εξελίσσομαι επαγγελματικά
Γ. Δίνω λύσεις που λαμβάνουν υπόψη πολλαπλές παραμέτρους
ΤΡΙΑΔΑ 42
Α. Διατηρώ αυτοέλεγχο ακόμα και όταν δέχομαι πίεση
Β. Αναλαμβάνω ρόλο συντονιστή σε ομαδικά έργα
Γ. Χειρίζομαι αποτελεσματικά απρόβλεπτες συνθήκες
ΤΡΙΑΔΑ 43
Α. Αναλαμβάνω πρωτοβουλίες για την αναδιοργάνωση διαδικασιών
Β. Διατηρώ σχέσεις αλληλοσεβασμού με τους συναδέλφους
Γ. Επιδιώκω την ολοκλήρωση των στόχων εγκαίρως
ΤΡΙΑΔΑ 44
Α. Αντιμετωπίζω την κριτική ως ευκαιρία μάθησης
Β. Συμβάλλω στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των συναδέλφων μου
Γ. Ακούω με προσοχή τις ανάγκες του πολίτη
ΤΡΙΑΔΑ 45
Α. Αναλαμβάνω την ευθύνη των πράξεων μου
Β. Συνεργάζομαι χωρίς προκατάληψη με όλους
Γ. Θέτω σαφείς στόχους για κάθε έργο που αναλαμβάνω
ΤΡΙΑΔΑ 46
Α. Συμβάλλω στην επίτευξη θετικού κλίματος συνεργασίας
Β. Υιοθετώ καινοτόμες λύσεις όπου χρειάζεται
Γ. Ενισχύω τη δέσμευση των άλλων με το παράδειγμά μου
ΤΡΙΑΔΑ 47
Α. Προσαρμόζομαι σε διαφορετικά στυλ εργασίας
Β. Υποστηρίζω την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων στην υπηρεσία μου
Γ. Διασφαλίζω την ακρίβεια και ποιότητα της δουλειάς μου
ΤΡΙΑΔΑ 48
Α. Διασφαλίζω την τήρηση των κανόνων ηθικής στο χώρο εργασίας
Β. Οργανώνω τους πόρους για μέγιστη απόδοση
Γ. Υποδέχομαι θετικά τη συνεισφορά όλων στην ομάδα
ΤΡΙΑΔΑ 49
Α. Ανταποκρίνομαι με ευελιξία σε διαφορετικά αιτήματα πολιτών
Β. Αναπτύσσω στρατηγικές για καλύτερα αποτελέσματα
Γ. Στηρίζω την εξέλιξη της γνώσης στον οργανισμό
ΤΡΙΑΔΑ 50
Α. Παραμένω συνεπής στις προθεσμίες και στις δεσμεύσεις μου
Β. Υποστηρίζω τη δίκαιη κατανομή αρμοδιοτήτων
Γ. Προτείνω λύσεις που προκύπτουν από τεκμηριωμένη σκέψη
ΤΡΙΑΔΑ 51
Α. Αναλαμβάνω την πρωτοβουλία να βελτιώσω τη διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών
Β. Διατηρώ σταθερές ηθικές αξίες σε όλες τις συναλλαγές μου
Γ. Διαχειρίζομαι τον χρόνο και τις προτεραιότητες της ομάδας
ΤΡΙΑΔΑ 52
Α. Εστιάζω στην επίτευξη ποιοτικών και ποσοτικών στόχων
Β. Διαμορφώνω περιβάλλον που ενισχύει τη συλλογική απόδοση
Γ. Ανταποκρίνομαι θετικά στην ανατροφοδότηση
ΤΡΙΑΔΑ 53
Α. Συγκεντρώνω και διαχέω χρήσιμη πληροφορία στην ομάδα
Β. Ενισχύω τη συνεργασία μέσα από τον διάλογο
Γ. Επιδιώκω αποτελέσματα με επιμονή και μεθοδικότητα
ΤΡΙΑΔΑ 54
Α. Αναλαμβάνω ευθύνες σε απαιτητικά έργα
Β. Αξιοποιώ τις ιδέες των συνεργατών για καινοτόμες λύσεις
Γ. Εφαρμόζω γνώσεις που αποκτώ σε πρακτικές εργασίες
ΤΡΙΑΔΑ 55
Α. Αλλάζω προσέγγιση όταν οι συνθήκες το απαιτούν
Β. Παρακινώ τους συναδέλφους με το παράδειγμά μου
Γ. Αναλύω την αιτία ενός προβλήματος πριν προτείνω λύση
ΤΡΙΑΔΑ 56
Α. Εργάζομαι με δέσμευση και ειλικρίνεια
Β. Οργανώνω το έργο μου ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις
Γ. Αναπτύσσω σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πολίτες
ΤΡΙΑΔΑ 57
Α. Διερευνώ εναλλακτικούς τρόπους για την επίλυση ζητημάτων
Β. Αποδέχομαι τις διαφορές και εργάζομαι χωρίς προκαταλήψεις
Γ. Υιοθετώ και ενσωματώνω νέα εργαλεία και τεχνολογίες
ΤΡΙΑΔΑ 58
Α. Βάζω προτεραιότητες με βάση τη σημασία και τις προθεσμίες τους
Β. Μοιράζομαι πληροφορίες που μπορούν να ωφελήσουν το σύνολο
Γ. Εκφράζομαι με ειλικρίνεια και συνέπεια
ΤΡΙΑΔΑ 59
Α. Δίνω χώρο στους άλλους να συνεισφέρουν ενεργά
Β. Σκέφτομαι με βάση τον τελικό στόχο
Γ. Ενισχύω την ατομική ευθύνη μέσα στην ομάδα
ΤΡΙΑΔΑ 60
Α. Αντιμετωπίζω θετικά τις προκλήσεις που φέρνουν οι αλλαγές
Β. Οδηγώ την ομάδα με σαφείς στόχους και ενθουσιασμό
Γ. Αναλύω δεδομένα για να στηρίξω την πρότασή μου
ΤΡΙΑΔΑ 61
Α. Προσφέρω ενεργά τη βοήθειά μου όταν βλέπω κάποιον να δυσκολεύεται
Β. Συμβάλλω στη βελτίωση των υπηρεσιών για τους πολίτες
Γ. Παραμένω ήρεμος/η και ευγενικός/ή ακόμα και υπό πίεση
ΤΡΙΑΔΑ 62
Α. Παρακινώ τους συναδέλφους να πετυχαίνουν κοινούς στόχους
Β. Οργανώνω τα αρχεία μου για εύκολη πρόσβαση
Γ. Εφαρμόζω με συνέπεια τους κανόνες ηθικής στην εργασία μου
ΤΡΙΑΔΑ 63
Α. Ενσωματώνω νέες μεθόδους εργασίας γρήγορα
Β. Συγκεντρώνω στοιχεία πριν καταλήξω σε απόφαση
Γ. Συμμετέχω ενεργά στην ομαδική δουλειά
ΤΡΙΑΔΑ 64
Α. Ορίζω σαφείς στόχους και παρακολουθώ την πρόοδό μου
Β. Μοιράζομαι χρήσιμες πληροφορίες με την ομάδα
Γ. Δίνω προτεραιότητα στις ανάγκες του πολίτη
ΤΡΙΑΔΑ 65
Α. Διατηρώ ενθουσιασμό και παρακίνηση στις δυσκολίες
Β. Εξετάζω διαφορετικές απόψεις πριν καταλήξω
Γ. Τηρώ τα χρονοδιαγράμματα εργασιών με συνέπεια
ΤΡΙΑΔΑ 66
Α. Συνεχώς προσπαθώ να βελτιώσω την απόδοσή μου
Β. Δέχομαι διαφορετικές προσεγγίσεις για την ίδια εργασία
Γ. Προτείνω νέες λύσεις για παλιά προβλήματα
ΤΡΙΑΔΑ 67
Α. Δημιουργώ κλίμα εμπιστοσύνης στην ομάδα
Β. Χρησιμοποιώ την εμπειρία μου για να καθοδηγώ τους άλλους
Γ. Τεκμηριώνω τις αποφάσεις μου με βάση δεδομένα
ΤΡΙΑΔΑ 68
Α. Συνεργάζομαι με διαφορετικούς ανθρώπους για ένα κοινό αποτέλεσμα
Β. Αναγνωρίζω τα λάθη μου και μαθαίνω από αυτά
Γ. Αναπροσαρμόζω τα πλάνα μου όταν υπάρχουν απρόβλεπτες αλλαγές
ΤΡΙΑΔΑ 69
Α. Θέτω φιλόδοξους αλλά ρεαλιστικούς στόχους
Β. Συλλέγω και καταγράφω εμπειρική γνώση για μελλοντική χρήση
Γ. Δίνω προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του πολίτη
ΤΡΙΑΔΑ 70
Α. Συμβάλλω στη διατήρηση καλού εργασιακού κλίματος
Β. Αξιοποιώ κάθε ευκαιρία για να μάθω κάτι καινούριο
Γ. Παίρνω αποφάσεις με υπευθυνότητα και ακεραιότητα
ΤΡΙΑΔΑ 71
Α. Συντονίζω την ομάδα με στόχο την αποδοτικότητα
Β. Οργανώνω το πρόγραμμά μου βάσει προθεσμιών
Γ. Προσαρμόζομαι σε νέα περιβάλλοντα χωρίς δυσκολία
ΤΡΙΑΔΑ 72
Α. Λύνω προβλήματα με δημιουργικό τρόπο
Β. Προτείνω λύσεις με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη
Γ. Καθοδηγώ με σαφήνεια και παραδειγματίζω
ΤΡΙΑΔΑ 73
Α. Αναλύω σύνθετες καταστάσεις με συστηματικότητα
Β. Οργανώνω τα δεδομένα που συλλέγω από την εργασία μου
Γ. Διαχειρίζομαι τον χρόνο μου αποδοτικά
ΤΡΙΑΔΑ 74
Α. Λαμβάνω αποφάσεις που σέβονται τη διαφορετικότητα
Β. Ενθαρρύνω άλλους να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους
Γ. Προσαρμόζω την επικοινωνία μου ανάλογα με το κοινό
ΤΡΙΑΔΑ 75
Α. Σκέφτομαι τρόπους να κάνω τη δουλειά μου πιο αποδοτική
Β. Συνεργάζομαι χωρίς ανταγωνισμό με την ομάδα
Γ. Ακολουθώ τις διαδικασίες με ευθύνη και διαφάνεια
ΤΡΙΑΔΑ 76
Α. Βοηθώ την ομάδα να μάθει από τις εμπειρίες της
Β. Λύνω γρήγορα πρακτικά ζητήματα στον χώρο εργασίας
Γ. Φροντίζω οι πολίτες να φεύγουν ικανοποιημένοι
Ενδεικτικές απαντήσεις (απηχούν προσωπικές απόψεις):
ΤΡΙΑΔΑ 1
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 2
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 3
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 4
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 5
1η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
2η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
ΤΡΙΑΔΑ 6
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 7
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 8
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 9
1η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 10
1η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 11
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Α (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 12
1η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Β (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 13
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 14
1Η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 15
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 16
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 17
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 18
1η επιλογή: Β (προσαρμοστικότητα)
2η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 19
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 20
1η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 21
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 22
1η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 23
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 24
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 25
1η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 26
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 27
1η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 28
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 29
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 30
1η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 31
1η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 32
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: (ηγετικότητα)
3η επιλογή: (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 33
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 34
1η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Β (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 35
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 36
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 37
1η επιλογή Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 38
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 39
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Α (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 40
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Β (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
ΤΡΙΑΔΑ 41
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Α (προσανατολισμός στον πολίτη)
ΤΡΙΑΔΑ 42
1η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
2η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 43
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 44
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 45
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 46
1η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 47
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 48
1η επιλογή: Α (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 49
1η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 50
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 51
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Α (προσανατολισμός στον πολίτη)
ΤΡΙΑΔΑ 52
1η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 53
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Α (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 54
1η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 55
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 56
1η επιλογή: Α επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
ΤΡΙΑΔΑ 57
1η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 58
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 59
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 60
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 61
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 62
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 63
1η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Γ (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 64
1η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
2η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 65
1η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 66
1η επιλογή: Γ (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Β (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 67
1η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
2η επιλογή: Γ (διαχείριση γνώσης)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 68
1η επιλογή: Β (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 69
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 70
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 71
1η επιλογή: Β (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Α (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 72
1η επιλογή: Β (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Γ (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 73
1η επιλογή: Γ (οργάνωση και προγραμματισμός)
2η επιλογή: Α (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Β (διαχείριση γνώσης)
ΤΡΙΑΔΑ 74
1η επιλογή: Γ (προσαρμοστικότητα)
2η επιλογή: Β (ηγετικότητα)
3η επιλογή: Α (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 75
1η επιλογή: Γ (επαγγελματισμός και ακεραιότητα)
2η επιλογή: Α (προσανατολισμός στο αποτέλεσμα)
3η επιλογή: Β (ομαδικότητα)
ΤΡΙΑΔΑ 76
1η επιλογή: Γ (προσανατολισμός στον πολίτη)
2η επιλογή: Β (επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα)
3η επιλογή: Α (διαχείριση γνώσης)
Τώρα που ολοκληρώσαμε και τις ενδεικτικές απαντήσεις, πάμε να σας δώσω έναν πίνακα (ενδεικτικό) για το πως ενδέχεται να υπολογιστεί η συνολική σας βαθμολογία για την εν λόγω δοκιμασία (το μέγιστο δυνατό είναι ενδεικτικό επίσης):
Βγαίνει ένας μέσος όρος 75,29% ο οποίος αποτελεί την τελική αξιολόγηση στη συγκεκριμένη δοκιμασία.
Σύμφωνα με τα ως άνω αποτελέσματα γίνεται στη συνέχεια ερμηνεία των αποτελεσμάτων ως εξής:
Ισχυρά επαγγελματικά χαρακτηριστικά
Δεξιότητες προς ενίσχυση
Κάπως έτσι τελειώνουμε σήμερα την προσομοίωση και εύχομαι για άλλη μια φορά να βοήθησα στην κατανόηση της εν λόγω δοκιμασίας.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του ΑΣΕΠ, οι υποψήφιοι θα κληθούν να απαντήσουν σε εβδομήντα έξι (76) τριάδες συμπεριφορικών δηλώσεων.
Για κάθε τριάδα, θα πρέπει να επιλέξουν τη δήλωση που τους αντιπροσωπεύει περισσότερο και στη συνέχεια να ιεραρχήσουν τις υπόλοιπες δύο. Αυτό το είδος ερωτηματολογίου δεν έχει σωστές ή λανθασμένες απαντήσεις, αλλά από τον τρόπο ιεράρχησης των δηλώσεων προκύπτει η διακρίβωση των εννέα δεξιοτήτων του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων, όπως ορίζονται από τον ν. 4040/2022.
Αν και δεν υπάρχουν διαθέσιμες οι πλήρεις εβδομήντα έξι (76) τριάδες δηλώσεων, έχουν δημοσιευτεί τα ακόλουθα παραδείγματα:
1. Ποια δήλωση σας περιγράφει καλύτερα;
- Σκέφτομαι μακροπρόθεσμα
- Παραμένω ευγενικός/ή ακόμα και όταν οι άλλοι είναι αγενείς μαζί μου
- Διαφοροποιώ τη συμπεριφορά μου ανάλογα με τη συγκεκριμένη περίσταση στην οποία βρίσκομαι
2. Ποια δήλωση σας περιγράφει καλύτερα;
- Σέβομαι τις διαφορετικές απόψεις των άλλων
- Μοιράζομαι τις γνώσεις μου με άλλους
- Τηρώ τις προθεσμίες
Αυτές οι δηλώσεις αξιολογούν δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, η προσαρμοστικότητα και ο επαγγελματισμός.
Κατά την απάντηση σε τέτοιες δηλώσεις, οι υποψήφιοι πρέπει να:
Είναι ειλικρινείς: Να επιλέγουν τη δήλωση που αντικατοπτρίζει πραγματικά τη συμπεριφορά τους, καθώς οι προσπάθειες να «μαντέψουν» την επιθυμητή απάντηση μπορεί να οδηγήσουν σε ανακολουθίες.
Λαμβάνουν υπόψη τις εννέα (9) δεξιότητες του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων: Προσανατολισμός στον πολίτη, ομαδικότητα, προσαρμοστικότητα, προσανατολισμός στο αποτέλεσμα, οργάνωση και προγραμματισμός, επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα, επαγγελματισμός και ακεραιότητα, διαχείριση γνώσης στον δημόσιο τομέα, ηγετικότητα.
Αποφεύγουν την υπερβολική αυτοπροβολή: Αν και είναι σημαντικό να αναδεικνύουν τα θετικά τους στοιχεία, πρέπει να αποφεύγουν τις υπερβολές που μπορεί να θεωρηθούν μη ρεαλιστικές.
Απαντούν με συνέπεια: Αν σε περιγράφει μια συμπεριφορά, πρέπει να την ιεραρχείς σταθερά ψηλά κάθε φορά που εμφανίζεται, έστω και με διαφορετική διατύπωση.
Προετοιμάζονται κατάλληλα: Η εξοικείωση με τέτοιου είδους ερωτήσεις μέσω προσομοιώσεων ή οδηγών προετοιμασίας μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του τι αξιολογείται.
Μην προσπαθούν να μαντέψουν τι θέλει το ΑΣΕΠ: Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί να εντοπίζει τέτοιες προσπάθειες.
Ο υπολογιστής ενδέχεται να επαναλαμβάνει ίδιες ή παρόμοιες δηλώσεις στις εβδομήντα έξι (76) τριάδες για τους εξής λόγους:
1. Αξιολόγηση συνέπειας: αν ο υποψήφιος π.χ. δηλώσει στην τριάδα 4 ότι είναι ευγενικός σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά στην τριάδα 48 επιλέξει ως λιγότερο χαρακτηριστική μια παρόμοια δήλωση (π.χ. «διατηρώ τον έλεγχο όταν με προκαλούν»), δημιουργείται ασυνέπεια.
2. Έλεγχος ειλικρίνειας: η επανάληψη δηλώσεων σε διαφορετικά συμφραζόμενα αποκαλύπτει ασυνείδητες αντιφάσεις, αν κάποιος απαντά αυτό που «νομίζει» ότι είναι σωστό, αντί αυτού που πραγματικά τον εκφράζει, θα πέσει σε παγίδες ασυνέπειας.
3. Καταγραφή προφίλ δεξιοτήτων: ο τρόπος που ιεραρχείτε επαναλαμβανόμενες δεξιότητες επιτρέπει στο ΑΣΕΠ να βγάλει πιο αξιόπιστο συμπεριφορικό προφίλ για καθεμία από τις εννέα (9) δεξιότητες (π.χ. αν επιλέγετε συνεχώς δηλώσεις που σχετίζονται με την ομαδικότητα, σημαίνει ότι αυτή η δεξιότητα είναι ισχυρότερη).
Οι έξι (6) παγίδες στα τεστ εργασιακής συμπεριφοράς έχουν ως εξής:
1. Η παγίδα της «καλής εντύπωσης»
Δηλώσεις όπως:
«τηρώ πάντα τους κανόνες»
«βοηθώ όλους ανεξαιρέτως»
«είμαι πάντα ψύχραιμος»
Έχουν το εξής πρόβλημα: Αν επιλέγετε συνεχώς τις «τέλειες» απαντήσεις, το σύστημα εντοπίζει μη ρεαλιστικό προφίλ. Θυμηθείτε: ο στόχος δεν είναι να δείξετε τον «ιδανικό», αλλά τον πραγματικό, συνεπή και επαγγελματικό εαυτό σας.
2. Η παγίδα της «ασυνέπειας»
Παρόμοιες δηλώσεις εμφανίζονται ξανά (με ελαφρώς διαφορετικά λόγια) π.χ.
«είμαι ευέλικτος όταν αλλάζουν οι συνθήκες»
«δυσκολεύομαι να προσαρμοστώ σε αλλαγές»
Το πρόβλημα είναι : αν δώσετε αντιφατικές απαντήσεις, θα εντοπιστεί ασυνέπεια στη συμπεριφορά σας, η οποία μειώνει τη βαθμολογία.
3. Η παγίδα της «ακραίας επιλογής»
Αν επιλέγετε πάντα μόνο τις ηγετικές ή τις καινοτόμες δηλώσεις, αγνοώντας άλλες ήπιες δεξιότητες (π.χ. οργάνωση και προγραμματισμός), τότε φαίνεστε μονόπλευροι.
4. Η παγίδα της «πολιτικά σωστής απάντησης» χωρίς εσωτερική συνέπεια
Για παράδειγμα: Επιλέγετε ότι «τηρείς αυστηρά τις διαδικασίες», αλλά αλλού δηλώνετε ότι «παρακάμπτεις γραφειοκρατία για να προχωρήσεις μπροστά». Το πρόβλημα εδώ είναι η εσωτερική αντίφαση στις αξίες σας.
5. Η παγίδα της «υπερβολικής αυτοπεποίθησης»
Για παράδειγμα:
«πάντα παίρνω τις σωστές αποφάσεις»
«δεν χρειάζομαι καθοδήγηση ποτέ»
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι μπορεί να ερμηνευτεί ως αλαζονεία ή απουσία ομαδικού πνεύματος.
6. Η παγίδα της «συχνής αλλαγής στυλ» μεταξύ των δηλώσεων
Αν δείξετε μία φορά ομαδικός, μετά ατομικιστής, μετά καινοτόμος, μετά παραδοσιακός, τότε: το τεστ καταγράφει έλλειψη σταθερής επαγγελματικής ταυτότητας.
Τι να προτιμάτε;
- Εναλλαγή δηλώσεων (επιλέξτε τρεις δεξιότητες και ακολουθείστε τις)
- Ανθρώπινη προσέγγιση (πχ προσπαθώ να διατηρώ την ψυχραιμία μου στις δύσκολες καταστάσεις)
- Ομαδικό πνεύμα (π.χ. ενθαρρύνω τη συνεργασία στην ομάδα για κοινούς στόχους)
- Προσανατολισμός στον πολίτη (π.χ. ενημερώνω τον πολίτη με ευγένεια και σαφήνεια)
Παρακάτω ακολουθούν παραδείγματα δηλώσεων ανά δεξιότητα για τα τεστ εργασιακής συμπεριφοράς:
1. Προσανατολισμός στον πολίτη
«δίνω σαφείς και κατανοητές πληροφορίες στους πολίτες»
«προσπαθώ να είμαι ευγενικός και εξυπηρετικός, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες»
«κατανοώ τις συνθήκες και προσπαθώ να τους καθοδηγήσω σωστά»
2. Ομαδικότητα
«συνεργάζομαι πρόθυμα με τους συναδέλφους μου για την επίτευξη κοινών στόχων»
«προσφέρω υποστήριξη όταν βλέπω κάποιον να χρειάζεται βοήθεια στην εργασία»
«ακούω προσεχτικά τις ιδέες των άλλων, ακόμα κι αν διαφωνώ»
3. Προσαρμοστικότητα
«προσαρμόζομαι εύκολα σε νέα καθήκοντα ή αλλαγές στο ωράριο»
«αντιμετωπίζω τις αλλαγές με ψυχραιμία και διάθεση μάθησης»
«αν χρειαστεί, αλλάζω τον τρόπο εργασίας μου για να πετύχω καλύτερα αποτελέσματα»
4. Προσανατολισμός στο αποτέλεσμα
«εστιάζω στο να ολοκληρώνω τις εργασίες μου με συνέπεια και ακρίβεια»
«θέτω ρεαλιστικούς στόχους και προσπαθώ να τους πετυχαίνω»
«όταν υπάρχει πίεση χρόνου, οργανώνομαι καλύτερα για να αποδώσω»
5. Οργάνωση και προγραμματισμός
«ιεραρχώ τι εργασίες μου ώστε να τηρώ τις προθεσμίες»
«προσαρμόζω το πλάνο μου όταν προκύπτουν νέες προτεραιότητες»
«φροντίζω να παραδίδω έγκαιρα και ποιοτικά αποτελέσματα»
6. Επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα
«αναζητώ εναλλακτικές λύσεις όταν μια προσέγγιση δεν αποδίδει»
«μου αρέσει να βελτιώνω διαδικασίες που δυσκολεύουν τη ροή εργασίας»
«σκέφτομαι δημιουργικά όταν αντιμετωπίζω εμπόδια στη δουλειά μου»
7. Επαγγελματισμός και ακεραιότητα
«τηρώ τις υποχρεώσεις μου ακόμα και χωρίς επίβλεψη»
«αναλαμβάνω την ευθύνη όταν κάνω κάποιο λάθος»
«λειτουργώ σύμφωνα με τους κανόνες και τις αξίες της υπηρεσίας μου»
8. Διαχείριση γνώσης
«αξιοποιώ τη γνώση που αποκτώ για να βελτιώνομαι στη δουλειά μου»
«μαθαίνω από τις εμπειρίες μου και αναπροσαρμόζω τη συμπεριφορά μου»
«ενδιαφέρομαι για την προσωπική και επαγγελματική μου εξέλιξη»
9. Ηγετικότητα (και για μη ηγετικές θέσεις)
«δίνω θετικό παράδειγμα με τη στάση μου στην εργασία»
«καθοδηγώ ή υποστηρίζω συναδέλφους όταν μου ζητείται»
«ενισχύω το κλίμα εμπιστοσύνης στην ομάδα μου»
Αύριο θα σας δώσω εβδομήντα έξι (76) ενδεικτικές ερωτήσεις σε μια προσπάθεια να προετοιμαστείτε για τη συγκεκριμένη δοκιμασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου